zaterdag 13 september 2008

begin conceptfase

Deze blog is helemaal alleen voor de fabel! Binnenkort komt mijn portfolio online en kan je nog meer van mijn werk zien.

Marcel

Deze experimenten zijn op twee manieren geschetst. Voor het materiaal en hoe het er allemaal uit gaat zien. Ik heb nog geen definitief uiterlijk gemaakt, maar de richting die ik ongeveer op wil gaan is werken vanuit schilderwerk. Het is proberen om de sfeer te pakken zien te krijgen van originele fabels. Wat ik erbij wil hebben is elementen van nu, zoals natuurlijk ook in het verhaal staat, maar ik bedoel de manier van illustreren.







Deze drie zijn allemaal anders in uitwerking, maar allemaal zijn ze met acryl begonnen, en allemaal hebben ze conte erin verwerkt. Bij de vos heb ik wat geprobeerd met stippen als schaduw, wat echt een oude tint geeft. (zie vergroting) Wat ik waarschijnlijk wel ga veranderen is de postuur van de egel, omdat hij in dit formaat wat (te) kinderlijk is, en dat wil ik niet bereiken.





Geen opmerkingen: