woensdag 17 september 2008

Verdieping

Thuis heb ik heel wat oude (voorlees)boekjes opgezocht . Ik gebruik deze al vanaf het begin voor de fabel als inspiratie, maar ik ga daar nu wat verder op in. Met het idee van de houstnedes doe ik niets meer.

De reden voor de wijziging is omdat ik door deze keuze meer in ga op hoe fabels eruit zien. Ik vind dat voor mijn doelgroep (vanaf 12 jaar met animatiefilms) het nodig is om nieuwe dingen te laten zien, en dat zijn dus de fabels. Dat wil ik op zo'n manier doen dat je het zo ervaart, dat een vergeeld fabelverhaal tot leven komt in de animatiefilm. Wat ik nauwelijks zie is dat er afgeweken word van hoe alles er natuurlijk uit ziet in het echt.

1 echte herkenning die ik gebruik is de verschuiving van de kleuren onder de lijnen, zoals je hieronder ziet.

Ook laat ik het idee vallen om onderdelen zwart-wit te laten zien. Dit doe ik omdat ik denk dat het hele concept en de uitwerking minder sterk wordt hierdoor.

De illustratie hieronder geeft wel duidelijk weer welke richting ik insla, richting de uiteindelijke vormgeving.

Geen opmerkingen: